Saygınlık, güvenilir olma, ün
gibi kavramlarla
eşanlama gelen itibar kavramı soyut bir
kavram olmasına rağmen günlük hayatta bireyler için ne kadar önemli ise
bireylerin oluşturduğu şirketler için de o kadar önemli ve üzerinde durulması
gereken bir değerdir.
Şirket düzeyinde itibar kavramı kurumsal itibar olarak adlandırılmaktadır. Kurumsal itibar kavramı
elle tutulan, gözle görülen bir değer değildir; dolayısıyla şekillendirmesi ve
yönetilmesi güçtür. Bir kurumun itibarı, sürdürülebilirliği zor olan bir
varlıktır. Kırılgan bir yapıya sahiptir; uzun vadede oluşturulmasına rağmen
anlık bir hata ile zedelenebilir.
Kurumsal itibar şirketlerin daha önce yaptığı aktivitelerinin bir
yansıması olarak görülebilir ve
müşterilerin şirkete yönelik
tutumunu belirler. Ayrıca stratejik ortaklık yapan ya da ileride yapacak olan şirketler
için de kurumsal itibarın önemi tartışılmazdır. Kurumsal itibarı yüksek olan
bir şirket, hem yeni ortaklıklara imza atabilir, hem yeni müşteriler bulma
ihtimali artar hem de rekabet avantajı sağlanabilir.
Şirketlerde iyi bir şekilde yönetilen itibar kavramı,
teknolojik gelişmelerle değişen ve yoğun rekabetin yaşandığı koşullarda avantaj
sağlamaktadır. Yüksek itibar, şirketlere, kalifiye çalışanı bünyesinde
bulundurma ve kendine çekebilme, müşteri sadakati sağlama, yeni müşteriler
edinebilme, ulusal ve uluslararası farklı pazarlara rahatlıkla girebilme,
farklı ortaklık ilişkilerine imza atma gibi imkanlar sağlar. Bu avantajların
getirebileceği pozitif imajı düşünen şirketler, çalışanlarına kurumsal itibarın
önemini benimsetmeyi hedeflerler.
Kurumsal itibar kavramı kurumsallaşmanın ileri düzey bir
unsuru olarak düşünülebilir ve şirketin dış çevre ile uyumu olarak
nitelendirilebilir. Türev Yönetim Danışmanlığı
Ailesi olarak kurumsallaşma yolunda ilerleyen şirketlere yol gösterirken
kurumsal itibar kavramının önemini de aktarmayı kendimize ödev olarak
görmekteyiz. Kurumsallaşma sonrası danışmanlık çalışmalarımıza, kurumsal itibar
kavramının öneminin ve sağlayacağı faydaların şirketler ile paylaşılması,
kurumsal itibarın oluşturulması, yönetilmesi ve sürdürülmesi… ile devam etmeyi
planlamaktayız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder